משוואת קישורים
כאשר אנו בונים אסטרטגיית בניית קישורים, אנו מתייחסים אל משתנים הנמצאים בשליטתו של בעל האתר, ואל נעלמים הנמצאים בשליטתם של מנועי החיפוש. אם משתנה מסויים עובר בערכו רף מסויים, המשוואה יוצאת מאיזור, ולכן מנועי החיפוש יפעילו על אותו המשתנה פילטר או עונש על מנת להחזיר את המשוואה לאיזון. לפיכך, אסטרטגיית בניית קישורים נכונה צריכה לשמור על המשתנים בתחום "הירוק", ולהביא את סך כל המשוואה אל הערך הגבוה ביותר האפשרי.
מספיק שמשתנה אחד במשוואה יהיה לא מאוזן (מעל או מתחת לאזור "הירוק"), והאתר יכול להיפגע קשות בדירוג שלו בתוצאות מנועי החיפוש. זיהוי המשתנה הבעייתי חשוב מאד להחזרת המשוואה לאיזון.
חשוב לציין כי המשוואה איננה אחידה עבור כל סוגי האתרים. אתר הפועל בשוק נישה ממוקדת יפעל במשוואה אחרת מאתר ענק המקיף תחום רחב של נושאים. אין הגיון שאתר של גן ילדים ברעננה יקבל מאות אלפי קישורים נכנסים מאתרי ענק בכל רחבי העולם.
דוגמאות לאיזון המשוואה
אם כל הקישורים הנכנסים של אתר מסויים מגיעים מקבוצה קטנה של מספרי IP (כלומר, שהאתרים בהם יש קישורים אל האתר נמצאים כולם על אותם השרתים) אז בכדי לאזן את המשווה אפשר או להקטין את מספר הקישורים, או להשיג קישורים חדשים מאתרים שאינם נמצאים באותה "סביבת" IP. מצד שני, אם כל קישור אל האתר מגיע ממספר IP שונה, אז לאיזון המשוואה כדאי דווקא להשיג כמה קישורי site wide (קישורים רבים מאותו אתר) בכדי לאזן את המשוואה.
אם רוב מוחלט של הקישורים של אתר הם קישורים הדדיים (אני אקשר אליך ואתה תקשר אלי), אז צריך לדאוג להוספת קישורים חד צדדיים (OWL - One Way Link), ובמקביל להוריד את מספר הקישורים ההדדיים באתר.
אם כל הקישורים מובילים אל דף הבית, אז יש להשיג יותר קישורים המובילים אל דפים פנימיים באתר.
אלו רק מספר קטן של דוגמאות למשתנים במשוואת הקישורים. במשוואה המלאה קיימים משתנים רבים נוספים. הבנה של מצב משוואת הקישורים של האתר שלך תאפשר לך לקבוע אילו קישורים רצויים לאתר בכל שלב בכדי לאזן ולמקסם את המשוואה.
טקסט הקישור - Anchor Text
אחד המרכיבים החשובים בקישור הוא טקסט הקישור, כלומר המילים עליהן יש ללחוץ בכדי להגיע אל המקום אליו מוביל הקישור. חשוב מאד לשמור על טקסט הקישורים המובילים אל האתר רלוונטי עד כמה שניתן. מצד שני, אם טקסט הקישור בכל הקישורים המובילים אל האתר זהה, אז יש צורך לבצע גיוון ייזום של הטקסט על ידי הוספת מילים נוספות אל הקישור ושימוש במילים נרדפות.
לדוגמא, אם האתר שלי עוסק בקידום אתרים, ניתן להשתמש בקומבינציות טקסט שונות בכדי לקשר אליו:
קידום אתרים
קידום אתרים מקצועי
קידום אתר
שיווק אתרים
שיווק באינטרנט
ככל שהאתר יופיע גבוה יותר עבור מספר רב של ביטויים, כך גם יישתפר מיקומו של האתר בחיפוש אחר הביטויים המרכזיים יותר.
הבנת משתני משוואת קישורים
הבנת הערך של כל סוג קישור ואת המשקל המייוחס לו על ידי מנועי החיפוש חיוני להשגת מיקום גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. המטרה בבניית משוואה מאוזנת היא לדמות צמיחה טבעית של קישורים אל אתר לאורך זמן. הבנה של מבנה המשוואה המתאים לתחום של האתר ניתן פעמים רבות לקבל מניתוח של הקישורים המובילים אל אתרים מרכזיים המתחרים באתר שלך.
הנה כמה מן המשתנים החשובים ביותר במשוואה:
-קישור חד כיווני מול קישור הדדי.
-רמת הסמכותיות של האתר המקשר.
-מיקום הקישור בדף (בראש הדף, בצדדיו של הדף, בגוף הטקסט או בתחתית העמוד).
טקסט הקישור.
-רמת הרלוונטיות של האתר המקשר אל האתר שלך.
-רמת הרלוונטיות של הדף המקשר אל האתר שלך.
-מספר הקישורים הנוספים המופיעים בדף יחד עם הקישור.
-מספר הקישורים המפנים מאותו אתר.
-מספר הקישורים המפנים מאותו מספר IP.
בקצה העליון של הסקאלה נמצא קישור חד כיווני מאתר סמכותי, בתוך גוף הטקסט של דף רלוונטי ביותר, עם טקסט קישור הכולל מילות מפתח מרכזיות.
בניית משוואת קישורים מאוזנת תתרום לקידום אתרכם בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש לכן יש לתת לנושא משקל רב בתכנית לקישום אתרכם .
כאשר אנו בונים אסטרטגיית בניית קישורים, אנו מתייחסים אל משתנים הנמצאים בשליטתו של בעל האתר, ואל נעלמים הנמצאים בשליטתם של מנועי החיפוש. אם משתנה מסויים עובר בערכו רף מסויים, המשוואה יוצאת מאיזור, ולכן מנועי החיפוש יפעילו על אותו המשתנה פילטר או עונש על מנת להחזיר את המשוואה לאיזון. לפיכך, אסטרטגיית בניית קישורים נכונה צריכה לשמור על המשתנים בתחום "הירוק", ולהביא את סך כל המשוואה אל הערך הגבוה ביותר האפשרי.
מספיק שמשתנה אחד במשוואה יהיה לא מאוזן (מעל או מתחת לאזור "הירוק"), והאתר יכול להיפגע קשות בדירוג שלו בתוצאות מנועי החיפוש. זיהוי המשתנה הבעייתי חשוב מאד להחזרת המשוואה לאיזון.
חשוב לציין כי המשוואה איננה אחידה עבור כל סוגי האתרים. אתר הפועל בשוק נישה ממוקדת יפעל במשוואה אחרת מאתר ענק המקיף תחום רחב של נושאים. אין הגיון שאתר של גן ילדים ברעננה יקבל מאות אלפי קישורים נכנסים מאתרי ענק בכל רחבי העולם.
דוגמאות לאיזון המשוואה
אם כל הקישורים הנכנסים של אתר מסויים מגיעים מקבוצה קטנה של מספרי IP (כלומר, שהאתרים בהם יש קישורים אל האתר נמצאים כולם על אותם השרתים) אז בכדי לאזן את המשווה אפשר או להקטין את מספר הקישורים, או להשיג קישורים חדשים מאתרים שאינם נמצאים באותה "סביבת" IP. מצד שני, אם כל קישור אל האתר מגיע ממספר IP שונה, אז לאיזון המשוואה כדאי דווקא להשיג כמה קישורי site wide (קישורים רבים מאותו אתר) בכדי לאזן את המשוואה.
אם רוב מוחלט של הקישורים של אתר הם קישורים הדדיים (אני אקשר אליך ואתה תקשר אלי), אז צריך לדאוג להוספת קישורים חד צדדיים (OWL - One Way Link), ובמקביל להוריד את מספר הקישורים ההדדיים באתר.
אם כל הקישורים מובילים אל דף הבית, אז יש להשיג יותר קישורים המובילים אל דפים פנימיים באתר.
אלו רק מספר קטן של דוגמאות למשתנים במשוואת הקישורים. במשוואה המלאה קיימים משתנים רבים נוספים. הבנה של מצב משוואת הקישורים של האתר שלך תאפשר לך לקבוע אילו קישורים רצויים לאתר בכל שלב בכדי לאזן ולמקסם את המשוואה.
טקסט הקישור - Anchor Text
אחד המרכיבים החשובים בקישור הוא טקסט הקישור, כלומר המילים עליהן יש ללחוץ בכדי להגיע אל המקום אליו מוביל הקישור. חשוב מאד לשמור על טקסט הקישורים המובילים אל האתר רלוונטי עד כמה שניתן. מצד שני, אם טקסט הקישור בכל הקישורים המובילים אל האתר זהה, אז יש צורך לבצע גיוון ייזום של הטקסט על ידי הוספת מילים נוספות אל הקישור ושימוש במילים נרדפות.
לדוגמא, אם האתר שלי עוסק בקידום אתרים, ניתן להשתמש בקומבינציות טקסט שונות בכדי לקשר אליו:
קידום אתרים
קידום אתרים מקצועי
קידום אתר
שיווק אתרים
שיווק באינטרנט
ככל שהאתר יופיע גבוה יותר עבור מספר רב של ביטויים, כך גם יישתפר מיקומו של האתר בחיפוש אחר הביטויים המרכזיים יותר.
הבנת משתני משוואת קישורים
הבנת הערך של כל סוג קישור ואת המשקל המייוחס לו על ידי מנועי החיפוש חיוני להשגת מיקום גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. המטרה בבניית משוואה מאוזנת היא לדמות צמיחה טבעית של קישורים אל אתר לאורך זמן. הבנה של מבנה המשוואה המתאים לתחום של האתר ניתן פעמים רבות לקבל מניתוח של הקישורים המובילים אל אתרים מרכזיים המתחרים באתר שלך.
הנה כמה מן המשתנים החשובים ביותר במשוואה:
-קישור חד כיווני מול קישור הדדי.
-רמת הסמכותיות של האתר המקשר.
-מיקום הקישור בדף (בראש הדף, בצדדיו של הדף, בגוף הטקסט או בתחתית העמוד).
טקסט הקישור.
-רמת הרלוונטיות של האתר המקשר אל האתר שלך.
-רמת הרלוונטיות של הדף המקשר אל האתר שלך.
-מספר הקישורים הנוספים המופיעים בדף יחד עם הקישור.
-מספר הקישורים המפנים מאותו אתר.
-מספר הקישורים המפנים מאותו מספר IP.
בקצה העליון של הסקאלה נמצא קישור חד כיווני מאתר סמכותי, בתוך גוף הטקסט של דף רלוונטי ביותר, עם טקסט קישור הכולל מילות מפתח מרכזיות.
בניית משוואת קישורים מאוזנת תתרום לקידום אתרכם בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש לכן יש לתת לנושא משקל רב בתכנית לקישום אתרכם .
Virginia beach locksmith site promotion
http://metrocitylocksmith.net
http://www.virginiabeachlocksmith2.com
locksmith lock key keyless entery locked door lockout
locksmith in virginia beach
locksmiths in virginia beach
lock smith lock repair keyless entery 24 7 emergency locksmith
http://virginiabeachlocksmith2.com/1.html
http://virginiabeachlocksmith2.com/2.html
http://metrocitylocksmith.net
http://www.virginiabeachlocksmith2.com
locksmith lock key keyless entery locked door lockout
locksmith in virginia beach
locksmiths in virginia beach
lock smith lock repair keyless entery 24 7 emergency locksmith
http://virginiabeachlocksmith2.com/1.html
http://virginiabeachlocksmith2.com/2.html